marți, 6 iulie 2010

Pentru ca romanasii intervin numai cand le "ajunge oul la fund".

Te intrebi despre ce e vorba in acest post?

Nu o sa-ti vorbesc despre ce am mai facut eu , sau sa-ti aduc la cunostinta nu stiu ce barfa . Nu!
In postul acesta e vorba despre noua problema a Dobrogei intr-un cuvant . ok. Esti gata?
Cred ca ti-ai dat deja seama despre ce este vorba . Da , despre mirifica Dunare vreau sa-ti vorbesc .


Am 18 ani aproape , si de cand ma stiu , e aceeasi problema . Aproximativ la fiecare 4 ani VIN INUNDATIILE .... vai vai vai . Mare chestie huh?

Sa va explic cum am inteles eu problema asta cu Dunarea?

pai sa zicem asa ... toata chestia a inceput de muuuult tare cand tovarasii de nemti s-au retras la ei acasuca , si au trecut pe aici, unde au construit/facut faimosul dig dintre Macin si Smardan. Deci nu a fost facut cu simt de raspundere, ci doar ca sa fie facut , in vremea aceea nefiind inchis si la 23 August , si la Pisica etc... deci era apa cat vedeai cu ochii pe unde noi acum vedem numai campii si terenuri gata de recoltat .
De atunci si pana acum , dupa cum am zis , Dunarea a fost inchisa prin mai multe locuri , si unde sa se mai duca mai si ea? huh?
Si din cauza aceasta ,vineri , Dunarea o sa atinga valoare maxima care o va intrece pe cea din 2006 (parca) .. adica deja a intrecut-o de Duminica .


Ieri? ce am facut? o plimbare cu ai mei pana la Smardan . Cum am ajuns aproape de cot Camioane cu nr : PRL ( nu vreau sa zic cui apartin ; daca stii , poti sa taci din gura . Omul nu apara doar averea lui si pe a celorlalti fermieri , ci si intreg Macinul , unde , daca nu era domnul *** , baltea de apa , si deveneam o peninsula legati doar de Bulgaria. Multumim dansului inca o data.) descarcau pamant galben pe sosea , pentru ca apa deja era pe sosea ... boon... deci tocmai era sa se rupa digul acolo. ok..... am mers mai departe dupa multe mirari gen : " Doamnee... zici ca e mai sus de nivelul soselui " - asa iti dadea senzatia . am ajuns in alta zona unde iar se "carpea' digul ... Intr-un cuvant , digul e "carpit" de la cot , pana la Smardan , apa e pana "in buza" si cica vineri , iar vine un " val mai mare de apa " deci ce  facem?
exact! stam si ne uitam .... degeaba carpim , daca trece apa peste dig , eu una zic ca inunda tot ce e in dreapta cum te duci spre Smardan . Din punctul meu de vedere? m-as bucura ... in sfarsit Dunarea isi reia locul , si ma bucur pt ea . DAR ma mai gandesc si la fermieri , ca le luam painea de la gura , si nici asa nu e bine .


Azi dimineata am auzit ca evacueaza Pisica si Insula , unde o sa dea drumul , ca cica daca nu da drumul acolo , vor fi inundati peste 17000 de oameni gen . Ce sa zic ? Doamne, multumesc ca mai exista oameni normali care se gandesc sa sacrifice sa zic 1000 de pers , pt 17000 , si nu mai asteapta sa vada ce se intampla daca creste nivelul Dunarii .
Concluzie ? O sa avem mai mult spatiu de parcare pe Macin-Smardan ... stii ca dupa ce treci de cot , sunt spatii pe stanga sau pe dreapta? exact! doar 2 dintre ele sunt pentru parcat ; restul sunt din alte "carpeli " ale digului .

Ce legatura are asta cu titlul ? pai gandeste-te .

Pana acum , nu a facut nimeni absolut nimic! cum a venit apa , cum :
" Vai di mini ... da ci ni facim noi acum? vaaai ... uiti fa, furia Domnului .. vezi fa? lumea ria fa, lumea ria ria ! " dar asta e , odata si odata se vor rezolva si problemele astea


Nu vreau sa o iei personal , e blogul meu , scriu ce vreau pe el ; asta e parerea mea si mi-o mentin . Multumesc ca ai citit.

P.S: cifrele nu sunt exacte , ci aproximatii de-ale mele .

Cius!:*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu